lauantai 20. huhtikuuta 2013

Graduimussa

Ei tule mieleeni yhtään kertaa aikaisemmin, että olisin aloittanut lauantaina tekemään gradua jo 10 aamulla. Siellä minä silti olin, kirjastossa 10-15. Katsoin kotona kohdan yhdestä kirjasta ja löysin monta etsimääni asiaa. Kirjoitin lähes koko ajan vain tuosta yhdestä lähteestä. Lisäksi luin lisää materiaalia. Ja kun kello oli kolme, minulla oli koko päivä aikaa sen jälkeen tehdä mitä huvitti!


Kuinka monta aamua, päivää ja iltaa olenkaan viettänyt vain itseäni kiusaten kun en ole tehnyt gradua, mutta silti on tuntunut siltä että pitäisi. Siitä tulee todella huono olo. Ja sen huonon olon purkaa myös lähimpiin ihmisiin. Gradutakuun sivuilta löytyi todella osuva teksti minulle
http://www.gradutakuu.fi/2009/08/27/ala-enaa-kiusaa-itseasi/

Minulle toimii kirjasto. Ja kun olen nyt päässyt vauhtiin, teen jo gradua iltaisin omasta toimesta. Aihe pyörii mielessäni jatkuvasti, nyt kun lokerot ovat menneet paikoilleen. Se ei tunnu enää pahalta, vaan olen todella uppoutunut jo aiheeseeni. Rehellisesti sanoen, minä ajoittain jopa pidän siitä. Ja tässähän on vaarana minun tapauksessani, että alan tekemään tästä projektista liian suurta. Ei, nyt minulla on aikaraja. Kirjallisuusosio on oltava valmis viikolla 19 ja siihen on aikaa kaksi viikkoa.

Tänään pääsin sivulle 31. Käsittelemättä on kuitenkin vielä muutama oleellinen artikkeli, joten uppoudun niihin sitten seuraavaksi.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti